Ik ben van plan om 18 inch BBS velgen onder mijn 1980 type één te plaatsen.
Weet iemand of deze überhaupt daaronder passen (zonder aanpassingen aan de carrosserie te doen) gezien ze misschien de veerpoten gaan raken?
Ik weet dat ze wel op de latere types passen maar deze is me niet zeker.
18” onder type 1?
-
den meeschter
- Donateur

- Street Legal
- Donateur

Re: 18” onder type 1?
Er zijn 18 inch velgen die passen. 8 j x 18 et 13 of 15 . Dit passen kan per merk verschillen.De voorzijde is daarbij het grootste probleem. Soms is de spaakdikte of de ronding van de naaf naar de buitenrand aan de binnenkant van de velg de reden van schuren op de remklauw. ook is de wang hoogte van de banden dan erg laag , namelijk 35 . Dit moet omdat anders de snelheidsmeter incorrect aangeeft. Ik heb ooit een setje Racing dynamics 18 er onder geprobeerd maar vond het oncomfortabel met 225/35/18. En uiteindelijk niet zo mooi. De kleine schijven vallen dan erg op. Rij nu met 17 , e39 velgen 8,5 J et 13 met 225 x 45 er onder. Voor jouw idee , eerst passen. Kan zomaar dat de BBS niet past , en de BMW parallel wel.
-
den meeschter
- Donateur

Oké bedankt voor je reactie!
De bedoeling was om DE BBS RS 9x18 et8 voor en 10x18 et8 achter te doen maar ik twijfel of het kan.
De duitser die ze maakt verkoopt zegt dat het kan…
Hij doet dit al jaren maar moest bij deze combi toch ook even checken bij een kennis met een type 1.
Punt is dat ik geen zin heb in een dikke aanbetaling en het dan straks niet past wanneer ze klaar zijn
De bedoeling was om DE BBS RS 9x18 et8 voor en 10x18 et8 achter te doen maar ik twijfel of het kan.
De duitser die ze maakt verkoopt zegt dat het kan…
Hij doet dit al jaren maar moest bij deze combi toch ook even checken bij een kennis met een type 1.
Punt is dat ik geen zin heb in een dikke aanbetaling en het dan straks niet past wanneer ze klaar zijn
Ik zie op internet best wat foto's van E24's met 18 inch BBSen, met name in de VS.
Daar rijden ze echter wel met name met op E28 gebaseerde E24's.
Er staan af en toe ook maten bij zie ik.
Daar rijden ze echter wel met name met op E28 gebaseerde E24's.
Er staan af en toe ook maten bij zie ik.