KevinBoer M635csi

Mooie foto's van jouw E24? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Goedemorgen,

Een klant van een goede vriend van mij had er een staan en maakt al een paar jaar gekscherend opmerkingen over dat hij zijn e24 M635csi graag aan mij verkoopt, omdat hij weet dat ik een liefhebber van oude BMW’s van de jaren 80 en 90 ben. Gezien we qua prijs veel te ver uit elkaar zaten ben ik eigenlijk nooit gaan kijken, omdat dat toch zinloos zou zijn. Echter gaf hij recentelijk aan zijn stallingsruimte met spoed nodig te hebben en wilde dus snel verkopen aan een liefhebber, hij had er geen zin in allerlei mensen op bezoek te krijgen, dus zijn voorkeur ging er naar uit dat de auto naar mij ging. De vraagprijs was inmiddels ook naar een acceptabel niveau gezakt, al was het voor mij alsnog een aanslag op mijn financiële situatie.

Een paar weken terug op zondag afgesproken en ik samen met mijn maat naar de beste man, groene platen meegenomen zodat we een rondje konden rijden. De verkoper beschikte over een brug en ik kon hem dus meteen van onder bekijken, wat lijkt zo'n e24 aan de onderzijde op een e28 zeg! Aan de onderzijde ziet de auto er echt onberispelijk uit, geen roest/rot en krikpunten, dorpels, plaatwerk bij de voetenruimte en bij de achteras ziet er echt spic en span uit. Vervolgens de rest van de auto bekeken en ik kwam al snel tot de conclusie dat dit echt een heel mooi exemplaar is! Vervolgens een korte proefrit en ik had voor mezelf besloten dat ik de auto graag wilde hebben, alleen zaten we nog 'even' met de prijs..

Ik deed de man een bod wat nog een stuk verder onder de nieuwe vraagprijs was, in de hoop dat we elkaar ergens in het midden zouden treffen, maar de verkoper ging meteen akkoord, op voorwaarde dat ik hem meteen mee zou nemen. Dat heb ik uiteraard meteen gedaan, we waren toch met tweeën en hadden groene platen bij, dat was mazzel hebben!

Vervolgens met de auto naar huis gereden, alles in orde gemaakt en ben ik dus nu in het bezit van een e24 M635csi. Helemaal in originele staat, enige wat nu niet origineel is zijn de wielen, maar originele TRX'en zijn er gewoon bij! Heel erg blij met de auto! Een hele complete auto, grote pluspunten vind ik de airco en het electrisch verstelbaar buffelleder interieur wat erin zit. Alles werkt!

Ondanks alles toch een paar kleine dingen op de to-do-list:
- Spiegelglas rechter buitenspiegel vervangen of los, is los van de bevestiging.
- Radio uit het dashboard halen en aan de hand van serienummer de 4 cijferige code opvragen.
- Motor een beurt geven voor als we er 1 maart mee mogen gaan rijden.
- Aircopompje zweet wat olie, hier even naar kijken wat er loos is.
- Poetsen, poetsen, poetsen, vorige week dinsdag is hij al getaxeerd (en mijn e28 ook meteen), omdat het taxatierapport vorig jaar augustus is verlopen.

Een week na aanschaf de auto even goed met de hand gewassen. Onder de motorkap is het eigenlijk nog niet zo fris als ik zou willen, daar valt voor het oog nog veel winst te behalen. Zodra ik wat meer tijd heb gaan we dat dus onder handen nemen.

Verder het spiegelglas terug gelijmd en de wel bekende vaak ontbrekende rubber dopjes op de deur mechanismen gedaan. De deuren sluiten weer zoals het hoort. Tevens alle papieren die in de auto lagen gesorteerd op datum en netjes in een mapje gedaan, er zitten zelfs Italiaanse facturen bij uit 1985, dat is heel gaaf om te zien (ik begrijp er alleen niks van haha). De dealer blijkt nog steeds te bestaan, ik zal eens een mail maken met behulp van Google translate, wellicht dat er bij hen nog eea bekend is of te achterhalen valt over de auto.

Voor nu eerst maar olie en filters bestellen, dan kunnen we voor het maart is de e28 en e24 een beurt geven voor ik ermee kan gaan rijden. Als ik de taxatie rapporten heb van de auto's ga ik even voor mezelf bedenken wat ik met de auto's ga doen. Zoals ik het nu zie moet er één vertrekken en ik denk dat ik al weet welke dat gaat worden.

To be continued! AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Street Legal »

Gefeliciteerd met deze prachtige M635. Mooie kleur, en ik vind m met deze velgen super.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Hi Kevin, welkom op het forum!

Echt een fantastische E24! ziet er prachtig uit. Mooi dat je hem voor een schappelijke prijs hebt kunnen kopen.
Goed om te lezen dat de onderkant ook hard en netjes is. Inderdaad een directe kopie van de E28. Gelukkig ook want anders zou het helemaal niet te betalen zijn 8-) De E28 onderdelen zijn toch weer net iets goedkoper normaal gesproken.

De M635 is toch wel de ultieme jongensdroom! Snap wel dat je hier echt enorm blij mee bent.
Had je geen airco in je 535? Deze al wel gevuld met R134a denk ik of niet?

Die to-do list is wel heel erg kort! Die zijn meestal wel langer. Bij de mijne is nog wel wat meer te doen :mrgreen:

Super dat je al die documenten nog hebt. Ligt de Laufzettel ook nog onder de achterbank?
Met je telefoon en Google translate op die papieren richten en ineens spreek je vloeiend Italiaans, uittypen is niet nodig.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

In de 535i heb ik helaas geen airco inderdaad, dus dan is dit toch wel even een verademing op warme dagen! Wat is een Laufzettel? Geen idee wat dat zou moeten zijn haha :)
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Dit document, ligt normaal gesproken onder de achterbank.
Het is tijdens de productie gebruikt. De configuratie van je auto staat erop.
Bijlagen
Laufzettel.jpg
Laufzettel.jpg (44.13 KiB) 1630 keer bekeken
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Aha ok! Ga ik eens checken!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Kris van can
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2021, 22:03

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Kris van can »

wat een wagen . je mag er fier op zijn. veel plezier met het rijden hierin.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Afgelopen week mooi het ontbrekende //M embleem gescoord dat op de grill hoort.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Zeer mooi!
Hoe zijn de eerste weken bevallen met de E24?
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Goed! Last van een zware verliefdheid haha, begint hem stiekem mooier te vinden dan de e28. Op de een of andere manier steekt de e24 kwalitatief net iets beter in elkaar voor mijn gevoel, het voelt net wat degelijker aan ofzo, weet niet hoe ik het omschrijven moet.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Plaats reactie