Voorstelronde DW635CSI

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Plaats reactie
DW635CSI
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022, 11:18

Voorstelronde DW635CSI

Bericht door DW635CSI »

Hi,

Uit het zuiden van NL, en al vanaf jongs af aan met auto's in de weer. Vroeger veelal VAG en BMW, maar later ook USA cars.
Sinds kort heb ik een 635 CSI uit 87, hiervoor heb ik oa chronologisch een 69 C10, 66 GTO en 68 Camaro gehad.

Waarom dan een BMW, mijn vader heeft vroeger meerdere BMW's gehad waaronder een 635,535 enz. Enige jaren geleden is mijn vader komen te overlijden en heb ik een beetje als doel gesteld zijn meest iconische auto's zelf ook te ervaren.

Auto stond al enige tijd te koop hier in NL, van een liefhebber had de auto al 15 jaar. Onverprutst en wat er gedaan is waren de juiste keuzes en materialen. o.a En het mooie is, alles werkt aan de auto zoals het hoort, alles knopjes, lampjes, gadgets, alle orginele stickers en dat vind ik zelf ook wel belangrijk.

- EPS RVS uitlaat, race kats, schmiedman headers, en supersprint einddemper. Andere inlegfilter, en een aangepaste motronic chip.
- Bilstein en HR verlaging
- 17"BBS RC
- Aangepaste M6 skirts

Er waren ook wat minpunten oa de lak en het leder, daar zie je de leeftijd vd auto. Ik heb het leder inmiddels met een kleur en reparatieset weer aardig netjes gekregen. Voor het goede moet de auto opnieuw gespoten worden, maar deze auto wil ik op een budget gaan doen. Met vorige projecten heb ik aardig met geld gesmeten, dat wil ik nu een anders aanpakken. Ik ben van plan :

- Neus vd auto laten spuiten
- Striping vervangen of weg laten
- Auto moet goed gepolijst worden
- BBS RC ga ik ombouwen naar een 18 inch set en een halve J breder
- BC schroefset
- Blaupunkt retro radio
- Onderhoud zoals de airco opnieuw laten vullen, remschijven zijn krom voren enz

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstelronde DW635CSI

Bericht door Paul »

Welkom op het forum!

Wat een prachtig exemplaar is dit! Ik had hem al eens te koop zien staan, had verwacht dat deze heel snel weg zou zijn.
Leuk dat de auto is NL gebleven is.

Mooi lijstje met auto's die je hebt gehad! En ook een zeer mooie herinnering aan je vader, daar zou hij vast trots op zijn geweest.

Het lijkt me een prima aanschaf. Dat er nog wat aan gedaan moet worden is bijna altijd, de auto is 35 jaar oud. Dan mag dat wel toch :D

Ik zou de BBS wielen 17 inch laten, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Bij grotere wielen wordt de aandacht meer op de wielen gevestigd dan op de carrosserie. En de carrosserie vind ik net het allermooiste van de E24. 8-)
Alexander84
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:37

Re: Voorstelronde DW635CSI

Bericht door Alexander84 »

'66 Pontiac GTO en de '68 Camaro zijn op mijn lijstje twee van de mooiste Amerikanen ooit gemaakt (naast een aantal Corvette's en de '67-'68 mustang fastback :-p). mooie voorgeschiedenis!
Plaats reactie