m35b34 motor

Problemen met starten, motor, lekkages of elektrisch systeem? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
Ronny courtois
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2021, 14:11

m35b34 motor

Bericht door Ronny courtois »

Hallo, ik ben Ronny Courtois uit Belgie en nieuw op dit forum. Ik ben eigenlijk een fiere bezitter van een bmw e9. Nu heb ik een m30b34 motor gekocht welke uit een 635 automaat kwam. Motor moet geheel gereviseerd worden. Boven de starter staat 34 6E A. Welke motor is dat? Op de blok en cilinderkop staat "82", dus bouwjaar 1982. Kabelbeschermhoezen zijn grijs en er is een plat verdelerhuis. Denk dus dat het een motronic is. Het probleem is dat de ecu er niet bij is, naar welke ecu moet ik juist op zoek? Ook de luchtmassameter die er bij zit is niet correct. Dit is er een van een m30b28 met l-jectronic. Dus welke lmm moet ik hebben? Motor was met een automaatbak maar ga mijn getrag 265 er op monteren. Ik weet dat er op de automaatbak "baksensoren" zaten, kan ik deze op de een of andere manier overbruggen? Ik hoop dat er iemand me kan verder helpen.
Ronny courtois
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2021, 14:11

Re: m35b34 motor

Bericht door Ronny courtois »

Ps automaat bak staat te koop :D
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: m35b34 motor

Bericht door Paul »

Welkom op het forum Ronny.

Helaas heb ik geen antwoorden op je vragen.
De luchtmassameter die je nodig hebt is volgens mij 13621286064.

Kijk anders eens hier op deze pagina. Daar kan je mogelijk nog wel wat info vinden.
Ik heb een 635CSi uit 1982 met automaat geselecteerd.
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E2 ... 82/browse/
den meeschter
Donateur
Donateur
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:39
Locatie: Udenhout

Re: m35b34 motor

Bericht door den meeschter »

Jouw code 34 6E A op de motor betekent dat het een 3,4 liter is 6E is 6 mei en de A dat er origineel een automaat is gemonteerd.
Verder kan ik geen antwoord geven op je vragen
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: m35b34 motor

Bericht door Street Legal »

Voor deze vragen heb ik een linkje. Hier staan alle ecu en lmm met de bouwjaren op motortype in een Excel sheet

http://www.unofficialbmw.com/all/motron ... mbers.html
den meeschter
Donateur
Donateur
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:39
Locatie: Udenhout

Re: m35b34 motor

Bericht door den meeschter »

Ik bedenk me nu dat je ook gewoon het motornummer als chassisnummer op ETK kan invoeren dan heb je ook gelijk de juiste auto erbij.
Dan kan je zo al je delen zoeken die erbij horen
Plaats reactie