Voorstellen LieuweR

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 7 April:

Zoals hierboven te lezen was ik veel bezig met wat ik ga doen met motor en ondertussen ook druk met wat andere zaken rondom de garage.



Het las werk aan de bodem begint er nu op te lijken en gaan we straks over naar de ophanging en spatborden zodat de auto mogelijk even plaats kan maken voor een donor auto.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Het begint al ergens op te lijken!
Ben erg benieuwd naar je E34 upgrade. :geek:

Wat voor motor wil je nu gaan gebruiken? Een M30 of een moderne motor?
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Paul schreef: 08 apr 2021, 19:45 Het begint al ergens op te lijken!
Ben erg benieuwd naar je E34 upgrade. :geek:

Wat voor motor wil je nu gaan gebruiken? Een M30 of een moderne motor?
Zekers! zoals je in de nieuwe video ziet gaat redelijk met E34 upgrade maar moeten nog kijken waar het wiel land.
Mocht dit toch niet lekker in het center van de wielkas vallen dan ga ik denk ik nog wel Toe en Camber adjustment plates installeren.
Heb deze al binnen maar is even goed kijken hoe die netjes weg te werken nu de rubber steun toch wel dicht op het draagarm scharnierpunt zit.

We zijn nu eerst aan het kijken naar E46 subframe voor voor. Dat opent dan denk ik wel motor opties. Ben stiekem beetje aan het kijken naar N54/N55.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 28 April:

Inmiddels is het weer wat rustiger rondom het huis met klussen etc en is de temperatuur in de garage ook goed om weer wat dingen te doen.



Ondertussen nog wel bezig met wat laswerkzaamheden maar best wel vol op het focussen op de voor- en achterophanging.
Tot de volgende update :)
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Korte update:

Motor is gekocht. Kunnen jullie raden welke motor dit is?

Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Een N55B30?
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Paul schreef: 28 mei 2021, 18:13Een N55B30?
Yes yes, een N55B30 it is! 8-)
Project begint wel steeds groter project te worden maar we gaan ervoor :mrgreen:
Laatst gewijzigd door LieuweR op 14 jun 2021, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 9 juni 2021:

Voor ophanging voorbereiden voordat de motor hier straks is en dan kijken of het allemaal beetje gaat passen en waar motorsteunen moeten worden gemaakt. Volgende actie; voor subframe een tijdelijke plek geven en dan testen of de motor beetje mooi past.

Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

LieuweR schreef: 14 jun 2021, 09:29 Project begint wel steeds groter project te worden maar we gaan ervoor :mrgreen:
Inderdaad een flink project, niet niks wat je nu aan het doen bent in je laatste video en de plannen voor de motor.
Goed bezig!
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 29 september 2021

Afgelopen maanden heb ik veel uitgezocht, onderdelen aangeschaft en laten bewerken. Hierdoor en mede door werk en vakantie geen video's gemaakt en geupload. Dus bij deze even een update;

Inmiddels zit de motor, versnellingbak en de ophanging voor onder de auto. Dit alles moet nog goed worden ingelast en afgewerkt wanneer alles weer verwijderd is van de auto. Ondertussen ben ik bezig met het plaatsen van een 2.93 LSD uit een 540i E34. Gezien dat dit de zwaarste en grootste uitvoering is moet er helaas een stuk uit het chassis worden verwijderd en verstevigd.

Verder is de tranmissie tunnel wel een leuk werkje maar het laatst lastwerk begint in zicht te komen.



Plaats reactie