Voorstellen LieuweR

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Hi mede E24-eigenaars

Sinds vorige week ben ik in bezit van een e24 633CSI uit 1978.
Het plan is om deze helemaal te strippen en als eerste helemaal in goede staat te maken.
Daarnaast is mijn plan om moderne technologie toe te voegen zodat je het gevoel van een klassieker hebt maar dan met de tech van tegenwoordig.
Denk hierbij aan: Parkeersensoren, achteruitrijcamera, stoel verwarming + koeling etc.
Ik probeer dit zo strak mogelijk weg te werken en het plan is ook om de auto zo te maken dat deze zeer eenvoudig weer in orginele staat terug te brengen is.
De motor gaat eruit en wordt helemaal gereviseerd met de mogelijke aanpassingen hier ben ik nog over aan het nadenken.
De auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland en ik heb de dealer via facebook een bericht gestuurd met de vraag of zijn nog iets weten over de geschiedenis van de auto.
Ik heb namelijk veel BMW vin decoders geprobeerd maar zonder resultaat. Mocht iemand me hiermee kunnen helpen, alvast bedankt

BMW (schweiz) AG
CH 007256

Bayerische Motorer Werke A.G.
Typ: BMW 6CS ausf 33i
Farhrgest. Nr. 4387481

Dit is een heel project maar ik heb er zin in. Zie hieronder kort een aantal foto's van de auto en de extra onderdelen.
Het plan is ook om een youtube kanaal te starten en hier dan de links te delen.

PS. ik zal ook wanneer ik onderdelen niet meer nodig heb en over deze op de marktplaats hier te koop zetten

Groeten,
Lieuwe Rodenhuis
(Regio Eindhoven)


Update: 8 April 2020:


Volgende stap is het verwijderen van alles interieur delen en deuren.

Update: 15 april 2020:



Update: 22 april 2020:


Volgende stap is het verwijderen van het dashboard en body trim

Update 29 april 2020:


Volgende stap is het verwijderen van chrome trip rond de zijkant, spatborden voor en voorbumper etc.

Update 6 mei 2020:


Volgende stap is het verwijderen van achterlichten, kofferruimte en kabelboom.

Update 13 mei 2020:


Volgende stap is het verwijderen van achterramen, kabelboom en het schoonmaken + demonteren van onderdelen

Update 20 mei 2020:


Volgende stap is het verwijderen het chroom om het voor- en achterraam en het uit elkaar halen van onderdelen en deze inspecteren.

Update 27 mei 2020:


Volgende stap is het verwijderen van de motorkap en demonteren van onderdelen of het afbouwen van de motor.

Update 3 juni 2020:


Volgende stap is de hefbrug af te ronden en dus de auto van onder te inspecteren en beginnen met verwijderen van de aandrijflijn.

Update 10 juni 2020:


Volgende stap is actie plan maken wat er allemaal moet gebeuren en dan beginnen aan het kaal halen van het chassis.
PS. Ondertussen aan het onderhandelen om E28 subframe achter aan de schaffen en deze dan te plaatsen dus mogelijk heb ik straks een E24/E12 Subframe over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Hi Lieuwe,

Welkom hier op het forum!

Wat een plannen, dat gaat een bijzonder en zeer gaaf project worden!
Geen moderne motor erin? Er zijn ook al wel wat EV's in omloop, nog geen E24 volgens mij maar wel andere types BMW uit de jaren 80 en 90.

Ik heb bij mijn auto (uit de USA) een hoop info uit het Experian Car Report (soort Carfax) kunnen halen. Maar of dit bij een Zwitserse auto ook zo is weet ik niet.

Ben benieuwd naar de vorderingen, zou leuk zijn als ze zo af en toe wat post hier.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

EV heb ik nog niet aangedacht omdat ik stiekem toch wel echt geniet van het geluid van een 6 cilinder 🙂
Het gaat inderdaad een heel project worden met nieuwe motor en overige management.

Ik ga proberen dit forum en Bigcoupe.com forum op de hoogte te houden met hopelijk een Youtube kanaal daarbij.
Dat gaat mogelijk ook veel tijd in nemen maar ook veel hulp bieden bij mogelijke problemen.
Gebruikersavatar
matthijst
Donateur
Donateur
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door matthijst »

Hi Lieuwe,

Veel succes met je project, mijn 633 csi is van 1979, zelfde kleur als die van jou, alleen ik heb een rood interieur.

Ik heb gegevens opgevraagd via https://www.bmwgroup-classic.com/de.html email info.grouparchiv@bmwgroup.com Ik kreeg keurig antwoord op mijn vraag :

"Maybe you are lucky and able to find the so called "Laufzettel" under the rear seat bench (where the colours and options are coded). Then you can send me a picture of the "Laufzettel" and I will check the options lists for more information."

Helaas heb ik de Laufzettel niet gevonden, bij terugmelding daar van aan BMW group-classic was het antwoord:

"We had the "Prüfkarte" checked but unfortunately there is no colour or other detail mentioned on it. Therefore I'm afraid we cannot say how the car looked when it left the factory."

Misschien heb jij meer geluk.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Mooie bak en een hele hoop onderdelen zie ik, nooit verkeerd om te hebben!
Ja, dat geluid van die 6 cilinder wil ik ook zeker niet missen! Super is dat.

Lijkt me leuk als je het deelt met ons!

@Matthijs, dat wist ik niet, waardevolle info.
Ik heb dat papier wel, zie beeld hieronder. Waar kan je dat naartoe sturen voor meer info? Naar het door jou genoemde emailadres?
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Hi Lieuwe,

Veel succes met je project, mijn 633 csi is van 1979, zelfde kleur als die van jou, alleen ik heb een rood interieur.

Ik heb gegevens opgevraagd via https://www.bmwgroup-classic.com/de.html email info.grouparchiv@bmwgroup.com Ik kreeg keurig antwoord op mijn vraag :

"Maybe you are lucky and able to find the so called "Laufzettel" under the rear seat bench (where the colours and options are coded). Then you can send me a picture of the "Laufzettel" and I will check the options lists for more information."

Helaas heb ik de Laufzettel niet gevonden, bij terugmelding daar van aan BMW group-classic was het antwoord:

"We had the "Prüfkarte" checked but unfortunately there is no colour or other detail mentioned on it. Therefore I'm afraid we cannot say how the car looked when it left the factory."

Misschien heb jij meer geluk.
Hi Matthijst,

Bedankt voor je reactie! zoiets had ik inderdaad ook al op Bigcoupe.com gevonden en ga dit binnekort checken.
Ben benieuwd en laat zekers weten of ik meer geluk heb.
Gebruikersavatar
matthijst
Donateur
Donateur
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door matthijst »

hi 635sharknose, dus jij hebt wel een Laufzettel met de opties, schijnbaar was er bij mij wel een Prüfkarte in het archief, maar stond daar verder niets op qua opties. Een kopie van deze Prüfkarte heb ik niet ontvangen. Het enige mailadres dat ik heb mbt het BMW archief is het bovenstaande.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Hi heren,

Helaas heb ik na het verwijderen van de bijna achterstoelen geen sticker gevonden.
Ik weet vond nog wel restanten van lijm waar deze sticker waarschijnlijk heeft gezeten. Zeer jammer dat een vorige eigenaar deze verwijdert heeft en niet bij de auto heeft gelaten.

De-montage gaat nu gewoon verder en we zullen zien wat voor opties we tegen komen!
Wegens prive omstandigheden ben ik even weinig bezig aan de auto maar hoop straks weer volle bak er verder mee te kunnen.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Dat is jammer! Bij mij lag het los onder het kuipstoeltje.

Ik zie je vorderingen graag voorbij komen!
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update: Youtube Project intro video online:



Volgende stap is het verwijderen van alles interieur delen en deuren.
Tot de volgende update!
Plaats reactie