Voorstellen LieuweR

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Dit omdat er op plekken waar de neus vast (gepunt-) last is er roest zit en dit heel lastig te verwijderen is met de neus op de auto.
Zo heb je dit ook bij de brackets van de remleidingen enzo. Deze zijn gepuntlast en hierachter en rondom begint het te roesten.
nadat dat alles hersteld is "punt" las ik alles weer in elkaar en doe ik er overspuitbare naden-kit rondom zodat er geen vocht meer kan komen.
Paul schreef: 23 okt 2020, 18:55 Goed bezig!

Waarom haal je eigenlijk de neus eraf?

Ik zie dat je ook begonnen bent met het uitslijpen van wat rotte plekjes. Heb je daar veel werk aan of valt het mee?
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Goed werk! Je pakt het goed aan, leuk om te zien. :)
Loopt het allemaal nog een beetje zoals je gepland had? Of wijk je af van je oorspronkelijke plan?
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Ja gaat nog allemaal redelijk zoals gepland.
Helaas nu met het verwijderen van de coating van de hele auto, wat veel tijd vraagt, geen nieuwe content.
Ik probeer voor volgende week weer wat beeld materiaal te hebben zodat ik weer een update kan doen.

Verder blijft het natuurlijk hobby en moet het wel leuk blijven.
Wil geen onrealistisch beeld schetsen van een hobby project door elke avond in de schuur te staan ;)
Paul schreef: 09 nov 2020, 18:08 Goed werk! Je pakt het goed aan, leuk om te zien. :)
Loopt het allemaal nog een beetje zoals je gepland had? Of wijk je af van je oorspronkelijke plan?
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Mooi zo.
Ja, dat zijn de vervelende klusjes... :cry:

Je hebt groot gelijk. Als je je verplicht voelt om elke avond de schuur in te moeten, dan is er ook niks meer aan.

Altijd leuk weer een update te zien van je vorderingen. 8-)
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 25 November 2020:



Heb weer even tijd gevonden om wat beeld materiaal van de laatste weken in een video te monteren.
Ik ga nog lekker door met het kaal halen en beginnen met inlassen van nieuwe delen.

Tips zijn altijd welkom!
Ik heb nu voor beide achter spatborden heb ik dus inlasbare stukken en voor de bodemplaten bestel ik deze binnekort.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Mooie update Lieuwe! Je lijkt wel een spook in dat witte pak :ghost: :ghost:

Kijk uit met het oververhitten tijdens het lassen van je achterscherm, als het te veel krom trekt valt het niet mee om het weer recht te krijgen, zeker die randjes niet. Ik heb in het verleden best wat van die schermen gelast, koelde tussendoor altijd af met een natte lap. Een paar hechtjes en koelen, weer een paar hechtjes en weer koelen.

Voor de lichte roestplekken die nog niet doorgerot zijn, kan je ook Rustyco gel gebruiken, dat werkt best goed. Daarna goed behandelen met epoxy primer.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Hi Paul,

Hahhaha ja zijn relatief goedekope wegwerp overallen van 3M want dit undercoating enzo is echt troep..

Bedankt voor de tips. Zelf gebruikte ik nooit een natte lap maar gewoon lange tussen pauzetjes maar zal eens kijken hoe het gaat met een natte lap ;)

Rustyco gel heb ik wel eens van gehoord maar ooit echt geprobeerd.
Ik ga kijken dat wanneer de auto weg gaat om te stralen en coating, of het bedrijf dat kent en mogelijk ook toepast.

Hier weer een update van 23 december 2020:

Gebruikersavatar
klaas635
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 sep 2020, 16:50

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door klaas635 »

Je bent weer druk bezig zie op je film.
Ik zag op het eind van je film een orgineel gat onderaan in je rechtervoorscherm
net voor het voorfront.
Ik vraag me af waar dat voor is want in mijn 81 zit niet een dergelijk orgineel gat in.
Lopen daar misschien de leidingen van de airco door.??
Was het plaatwerk rond de rechter bevestiging van je achterwielophanging in de carrosserie zo slecht
dat je hem zo ruim hebt moeten vervangen?
Hoe is het aan de linkerzijde ?
Bij mijn 81 heb ik ze destijds aan alle twee de kanten nieuw plaatwerk in moeten lassen.

Alvast prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2021.....
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Hi Klaas,

Ook nog de beste wensen voor 2021.

Kan je misschien een screenshot maken en aangeven welk gat je precies bedoelt?
Ik had hier geen airco in en ik heb deze ook niet hoeven uit te bouwen, dus zou zo kunnen dat de leidingen daar via zouden moeten gaan.

En ja het water was via de wielkassen daar helemaal naar beneden gelopen en heb er flink wat metaal weg moeten snijden.
Nu weer mooi nieuw metaal ingelast en de andere kant viel opzich mee.

Ben ondertussen ook aan het kijken of ik mogelijk de bevestiging voor de ophanging kan daar kan verstevigen.
Voor het geval ik nog wel wilde plannen krijg met de motor of een andere motor :lol:
klaas635 schreef: 23 dec 2020, 19:15 Je bent weer druk bezig zie op je film.
Ik zag op het eind van je film een orgineel gat onderaan in je rechtervoorscherm
net voor het voorfront.
Ik vraag me af waar dat voor is want in mijn 81 zit niet een dergelijk orgineel gat in.
Lopen daar misschien de leidingen van de airco door.??
Was het plaatwerk rond de rechter bevestiging van je achterwielophanging in de carrosserie zo slecht
dat je hem zo ruim hebt moeten vervangen?
Hoe is het aan de linkerzijde ?
Bij mijn 81 heb ik ze destijds aan alle twee de kanten nieuw plaatwerk in moeten lassen.

Alvast prettige kerstdagen en een gelukkig en gezond 2021.....
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 20 januari 2021:

Wooow new jaar en dus nieuwe werkzaamheden.
Beetje bij beetje begint het weer een "harde" auto te worden.
Diverse stukken ingelast en nog altijd bezig met de onderkant te strippen.
Veel werk maar allemaal de moeite waard. Kom nu namelijk echt plekken tegen die bijna door geroest waren of helemaal.

Plannen verder zijn dus nog altijd doorgaan met strippen en repareren.

Plaats reactie