Voorstellen Alexander

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Paul »

Dat ziet er netjes uit zeg! Prachtig.
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Street Legal »

Wat een schitterende auto zo. Kan zo weer in de showroom. Heel veel rijplezier ermee
Alexander84
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:37

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Alexander84 »

@klaas635,

Ik ben wel benieuwd hoe anders de rijbeleving is tussen een 635 en een 633. 18pk meer, ik begreep ook dat deze wat strakker geveerd is.

De 633 doet op papier 0-100 in 8 seconden. Vol gas levert een mooi motorgeluid op, maar snel vind ik de auto niet.
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Street Legal »

In de huidige tijd voelt een 633 niet supersnel. Maar ongeveer 8 sec naar 100 is best netjes. Boven de 100 gaat de wagen gewoon door naar de 200 zonder hindernis. De auto is een fijne cruiser en best lekker te sturen op binnen wegen. Ik heb een motronic versie die onderin net iets meer koppel heeft. De 635 van 1980 heeft de M90 motor, die is afgeleid van de motor uit de toerwagen kampioenschappen. Is bijna een seconde sneller van 0 naar 100, Maar zoals Klaas al schreef is deze motor erg gevoelig voor koppakking ellende en gescheurde cilinderkop. De latere 3,5 liter heeft een andere boring en de kop is gewijzigd waardoor er veel minder problemen optreden. Het rijgevoelvan de M90 is veel sportiever
Alexander84
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:37

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Alexander84 »

Zijn er zaken die wellicht een deel van het vermogen wegnemen? Auto zou 197 pk moeten hebben, weegt krap 1500 kilo. Topprestaties mag je daarbij ook niet verwachten, auto is inderdaad meer een GT. Toch wil ik wel graag die volle 197 pk in de auto hebben (ik trek hem zelden voorbij de 4000 toeren, topvermogen is 5500 meen ik, dus kom er in de praktijk toch nooit écht bij in de buurt 😜).

Ga binnenkort luchtfilter vervangen, is niet heel vies maar kan toch geen kwaad.. verder weinig gepland (alleen brandstoffilter).
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Street Legal »

Dingen die het vermogen beïnvloeden zijn behalve het luchtfilter en brandstof filter de juiste bougies ( ik pak NGK). De juiste klepspeling, waarbij de uitlaat beslist niet te strak moet staan. Ik stel de inlaat wat strak en de uitlaatkant het voelermaatje wat licht schurend. Dacht 0,3 mm zo uit mijn hoofd. Ik tank altijd BP ultimate om de E10 te vermijden. Daarop loopt ie mooi, Shell Vpower geeft niet hetzelfde resultaat. In Duitsland probeer ik altijd Aral 102 te tanken. Check ook de opbrengst van de brandstof pomp. Er zijn twee versies, eentje voor motronic en eentje voor de L- jetronic. Die moet je echt niet verwisselen. Bij de motronic zit er een opvoerpomp in de tank en is het totale systeem anders afgeregeld
Alexander84
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:37

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Alexander84 »

Volgende week krijgt de auto een nieuw K&N luchtfilter en een nieuw brandstoffilter. Bougies worden ook vervangen. Ben benieuwd of ik iets merk bij het rijden.
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Street Legal »

Vergeet kleppen stellen niet, en een rotor met verdeler kap kan ook de prestaties positief beïnvloeden
Alexander84
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:37

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Alexander84 »

@street legal,

Met welke interval moeten de kleppen eigenlijk gesteld worden voor een M30 blok? De auto rijdt tussen de 1000 en 3000 km per jaar schat ik in.
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen Alexander

Bericht door Street Legal »

Ik controleer elke twee jaar vooraf aan de APK. Er staat volgens het boekje 15000 km voorgeschreven. Heb al eens bijgesteld, onder het motto beter op tijd :D
Plaats reactie