Even voorstellen: Jaap

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Even voorstellen: Jaap

Bericht door Street Legal »

Hallo Forum,

Heb mijzelf ook hier aangemeld. Ik ben Jaap, 55 jaar oud en woon in Flevoland. Ik bezit al geruime tijd een 633 csi bj 1979, eerste toelating 1980. Het is de Motronic uitvoering. Op plaatwerk en spuiten na doe ik het meeste aan de auto zelf.

Ik ben in het dagelijks leven Service engineer mechatronica in de buitendienst, verder ben ik Technisch commissaris bij de Knaf, met als specialisatie Dragracing. Ben daarin dusdanig meegegroeid dat ik als SFI keurmeester niet alleen op wedstrijden keur maar ook als chassis en safety keurmeester de voertuigen vooraf bij de rijder mag keuren, en ook adviseer in de opbouw van rolkooien en chassis . Tevens ben ik motorrijder, heb een Kawasaki zzr 600 die een beetje gemodificeerd is.

Als bijlage natuurlijk een paar fotos van de E24

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Paul »

Hallo Jaap,

Welkom op het forum!

Je 633 ziet er zeer netjes uit.

Leuk dat je zo'n beetje alles zelf kan doen aan je auto. Bij mij is het hetzelfde.
Heb de mijne vorige week wel voor het eerst weggebracht om te laten vullen met koudemiddel voor de airco. Dat mag je zelf niet dus moet et wel laten doen.
Wat heb je allemaal al gedaan aan je auto?

Interessante job heb je!
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Street Legal »

Bedankt voor de complimenten. Een beetje in chronologische volgorde. Ik heb de auto sinds 2009, overgenomen van iemand die er niet meer verder mee wilde. Auto was rijdend en netjes, met een verlagingskit van G-Power met Bilstein schokdempers. Als eerste de harmonica rubbers van de lmm vervangen en de bougies met kabels, rotor en verdeler, een luchtfilter en olie met filter. Heb de bestuurders stoel (recaro) gedemonteerd en gedeeltelijk opnieuw laten bekleden. de bediening van de rugleuning gefikst (alleen nog het knopje voor kantelen zien te vinden).De rest van het interieur met leervet en zo behandeld. Een alpina stuur en pook gemonteerd, de LPG verwijderd, kabelboom hersteld en bij de RDW weer op benzine laten keuren. Daarna de einddemper vervangen voor een nieuwe Eberspacher en de tussendemper vwevangen door twee buizen. Heb het klap gedeelte van de armsteun achter verwijderd en er een op maat gemaakte basreflex kist met 8"hertz subwoofer ingezet, in de deuren zit een Focal midbas en op de orginele plek onder het dashboard zitten Focal tweeters. Met een 24 dB per octaaf scheidingsfilter zijn de speakers voor op een Audison SRX3 versterker aangesloten en de sub op de aanwezige uitgang. Een oranje verlichte Alpine unit stuurt alles aan. Onder de achterstoelen is de bodem bekleed met Dynamat alsook het kofferbakschot en de binnenkant van de deuren. Zo kan ik genieten van stevige muziek zonder dat de kentekenplaat trilt en je buiten de auto meer hoort dan binnen. Witte knippers voor geplaatst en de achterlichtglazen voorzien van rode knippers. Nadat ik ontdekte dat de achterste draagarmen onder de coatinglaag aardig verroest waren de achterste draagarmen met alle bussen etc. vernieuwd, heb er polyurethaanbussen ingezet en toen ook de beschermplaten van de remmen vernieuwd en achterste blokken vervangen. Door deze reparatie ook gemerkt dat de wielkastranden plekjes hadden en dus gelijk dat aangepakt, het gat van de LPG aansluiting dicht gezet en de reparatie netjes laten spuiten, waarbij gelijk de pitten rond het embleem op de neus zijn hersteld, ( fijn als iemand jouw embleem steelt en het met een grote schroevendraaier loswrikt). Spuitwerk is tiptop uitgevoerd dus ziet het er fraai uit. Afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het brandstofsysteem, een nieuwe tank, secundaire pomp, metalen en flexibele leidingen allemaal vervangen. De bij motronic horende pre pomp in de tank was nog prima. Daarna nog de achterste remleidingen laten vervangen, en er gelijk stahlflex leidingen bij geplaatst. De voorste stuurstangen zijn inmiddels ook allemaal vervangen en de wagen is pas geheel uitgelijnd. ben nu bezig het lelijke digitale klokje te vervangen voor een analoge, wat veel beter bij de type 1 past, daarna nieuwe Textar blokken voor en ben ik voorlopig klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
matthijst
Donateur
Donateur
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door matthijst »

mooi verhaal Jaap
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door LieuweR »

Hi Jaap,

Mooie wagen! Ik ben wel echt fan van jou velgen.
Mocht je deze ooit weg doen dan hoor ik het graag haha

Welkom en veel plezier op het forum hier.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Paul »

Prachtig verhaal, leuk om te lezen! Behalve die schade dan aan de voorkant door het stelen van je embleem.

Zoals ik ook bij jou lees, ben je echt nooit klaar met zo'n auto. Ik heb dat ook, vlieg zo weer van het ene naar het andere. Dat maakt het naar mijn mening ook leuk. Als het na een paar keer schroeven klaar is, vind ik er niet veel aan.

De roest heb je netjes aangepakt zo te zien. Al valt het voor deze E24 van respectievelijke leeftijd best wel mee toch?
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Street Legal »

@635sharknose,

Hij was al grotendeels aangepakt door de vorige eigenaar. Nieuwe spatborden voor, deurplaten, dorpels en achterste binnenschermen waren al gedaan. Alleen de achterste spatbord randen waren haastig afgeraffeld voor het spuiten. Nu is alles weer van metaal
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Paul »

Dat is mooi, hij is wat de carrosserie betreft helemaal af nu dan?
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Street Legal »

Zolang ik niks vindt wel hè 8-)
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Even voorstellen: Jaap

Bericht door Street Legal »

Ik zal in dit draadje eens een verhaaltje met wat foto's plaatsen van de route naar deze auto en wat ik daarvoor reed.

Mijn huidige auto kwam ik namelijk al anderhalf jaar voor de aanschaf tegen. De vorige eigenaar had hem bij een garage in Alkmaar ter reparatie en verkoop gestald. In die tijd kwam ik elke maand op dat industrieterrein, want ik had een klant daar. Zag hem daar een paar maanden staan, en ineens was hij weg. Ik kon hem toen ook niet betalen dus jammer dan en verder. Anderhalf jaar later zag ik ineens een advertentie op marktplaats waarin twee E24 s te koop werden aangeboden. Na bekijken van de fotos zag ik dat de tweede erg veel leek op die uit Alkmaar, maar de prijs 2000 euro lager. Ben uiteindelijk gaan kijken met mijn vader samen in Zoetermeer. Bij aankomst bleek het dezelfde auto te zijn, en na wat kletsen bleek dat hij en zn broer er een hadden gekocht om samen mee te toeren. Helaas bleek dat een kortstondig avontuur en werden beide wagens in de schuur geparkeerd. Hij gaf ook toe dat de auto in Alkmaar had gestaan. Beide auto's waren aangepakt en gespoten, de ene delphingrijs en de andere gletcherblau. Doordat de zilveren kleur mij niet zo aanstond, en een trekhaak had, en ontzettend lelijke velgen van een E60, en ik eerder al een beetje verliefd was op die blauwe was dat mijn keuze. Had dus al meer dan een jaar stilgestaan maar startte direkt en reed goed. Op de eerste blik een gescheurd harmonica rubber op de lmm, gescheurd leer op de bestuurders stoel, wat poetswerk en afstellen. Ik kon omdat hij ook een handelaar is mijn toenmalige E32 netjes inruilen en zo binnen mijn budget met een E24 verder hobbyen. De fotos laten mijn E32 en de E24 in de gekochte staat en nu zien. Heb de 9 x 17 remotechs er onderuit gehaald en de 8,5 x 17 Rondells er op gezet. 9j voor gaf een hoop ellende met verkeersdrempels en de oprit opdraaien, schuurde de primer van de binnenschermen. Heb nog drie jaar op LPG met een hybride venturi installatie gereden en sindsdien op Benzine, wat wel veel duurder is maar veel beter rijdt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie