Vanaf mijn zomervakantie in juli/augustus geen tijd meer gehad voor de hobby, dus beide bmw's hebben al een poosje geen TLC meer gehad. Vanaf vandaag ben ik tm zondag lekker vrij dus hoog tijd om eens wat dingen aan te pakken!
Vanmorgen wat kleine dingetjes aan mijn e24 gedaan, waaronder het vervangen van het kofferbak logo. Een duur ding, maar vervangen stelt niks voor en de kont van de auto smoelt meteen een heel stuk strakker!
Tevens de tellerbak gedemonteerd, overmorgen reis ik af naar de andere kant van het land voor een tellerbak reparatie bij Ivo, dan werkt die ook weer naar behoren.
Aangezien toen het dashboard deels open lag meteen de richtingaanwijzerhendel vervangen. Deze kwam niet meer terug wanneer het stuur terug naar de neutraalstand ging en bij het handmatig terugduwen voelde je gewoon dat het binnenwerk kapot was. Bij de demontage kwamen er wat kleine metalen rolletjes uit, het pinnetje zelf was verrassend genoeg gewoon heel en beide veertjes zaten er nog in. Meteen maar een nieuwe gemonteerd, ik vind dat deze auto dat wel waard is.
Morgenochtend even naar de handrem kijken, werkt prima alleen het pinnetje in het hevel komt niet meer naar buiten dus blijft de auto niet op de rem staan. Ik verwacht dat het demonteren van de kap tussen de voorstoelen en een busje WD40 wonderen zullen doen. Tevens krijgt de motor nog een beurt, staat de visco op het lijstje om te vervangen en heb ik een set mooie nieuwe matten, liggen nu blauwe in en dat smoelt niet lekker in een nutria interieur.
To be continued!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk