Het TO-DO lijstje van deze auto is nu zo goed als klaar, alleen de niet werkende airco moet nog aangepakt worden. De aircopomp was wat nat van de olie, ik was dus in de veronderstelling dat deze ergens een lekkage had en deze uit elkaar zou moeten. Na eens goed gekeken te hebben blijkt de motor boven de aircopomp op een keerring wat olie te zweten, wat in de loop van de tijd dus op de aircopomp is gelekt, daar is wat vuil en viezigheid aan blijven kleven en maakt dat de pomp er dus behoorlijk onsmakelijk uitziet. Is dus meteen een puntje op het TO-DO lijstje bijgekomen, namelijk de keerring welke achter de verdelerkap zit, geen idee of dat een fijn klusje is of niet, maar daar gaan we mee aan de slag.
Wat de airco betreft zijn er nu dus twee opties, namelijk het systeem laten zoals het nu is en laten vullen in Geldrop door Bolt (http://www.aircobolt.nl/) die heeft een alternatief voor het R12 gas waarbij het oude aircossysteem niet omgebouwd hoeft te worden. Of alles ombouwen naar het nieuwe aircogas zodat ik op elke hoek van de straat de airco kan laten vullen indien nodig. Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een airco naar nieuw gas? Is dat alleen wat leidingwerk onder de motorkap of moet je dan ook helemaal onder het dashboard zijn?
Ik wacht even af wat jullie ervaringen zijn, alvast bedankt voor de reacties!
To be continued!