Ik ben op zoek naar iemand die het L-jetronic systeem echt heel goed kent om helderheid te krijgen in een ‘probleem’
Het probleem is als volgt;
635CSi 06-1980 L-jetronic
-Uitlaat ploft bij stationair draaien
-Bij normaal gasgeven na bv opgeschakeld te hebben duurt het een paar seconden voordat hij reageert op het gas, motor sputtert wat en gaat dan eens reageren.
-auto stinkt naar uitlaatgassen
(Feitelijke oorzaak hiervan was achteraf gezien het benzine/lucht mengsel niet goed, teveel lucht te weinig benzine)
Ik heb van de luchtmeter (die net voor de gasklep zit) de zwarte plastic afdekplaat eraf gesneden en het getande wiel na wat proberen uiteindelijk 5 tandjes terug gezet waardoor de computer nu meer brandstof inspuit bij een bepaalde hoeveelheid lucht.
Auto loopt nu perfect!
Dus ik dacht die luchtmeter is niet helemaal goed meer of wijkt af of wat dan ook maar het zal wel hij rijdt nu perfect.
Maar nu komt het;
Ik heb een splinternieuwe luchtmeter gekocht omdat ik dacht dat het aan de luchtmeter lag maar toen ik deze erin had gezet was het resultaat PRECIES HETZELFDE als toen met de oude meter voordat ik hem had aangepast.
Uitlaat ploft, trage reactie op gas, stinken…
Hieruit concludeer ik dat de ‘oude’ meter dus eigenlijk goed was voordat ik hem aanpaste.
Er is dus wat anders aan de hand.
Maar wat?
Al vervangen:
Complete ontstekingsysteem dus;
-bougies
-complete bougiekabelset inclusief bobinekabel
-bobine
-rotor
-verdelerkap
-alle massa contacten opgeschuurd
-Alle injectoren ultrasoon laten reinigen
-gasklep positie sensor doorgemeten is ok
-alle temp sensors op thermostaathuis vervangen
Zou het aan de ecu liggen?
Ik heb deze open gemaakt maar daar is niks geks aan te zien voor wat betreft losse soldeer contacten of componenten die bv oververhit geweest zijn
Ik weet het even niet meer nu, iemand een idee of iemand die hier veel verstand heeft??
L-jetronic systeem specialist.. wie?
-
- Donateur
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 21 okt 2020, 19:39
- Locatie: Udenhout