KevinBoer M635csi

Mooie foto's van jouw E24? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Afgelopen zaterdag de visco van de e24 vervangen. Afgelopen jaar liep de temperatuur van de koelvloeistof bij stilstand steeds verder op en bleef niet mooi staan vlak voor het midden. De boel mooi schoongemaakt (geen foto meer van gemaakt, gemiste kans :) ) en de nieuwe visco gemonteerd.

Het TO-DO lijstje van deze auto is nu zo goed als klaar, alleen de niet werkende airco moet nog aangepakt worden. De aircopomp was wat nat van de olie, ik was dus in de veronderstelling dat deze ergens een lekkage had en deze uit elkaar zou moeten. Na eens goed gekeken te hebben blijkt de motor boven de aircopomp op een keerring wat olie te zweten, wat in de loop van de tijd dus op de aircopomp is gelekt, daar is wat vuil en viezigheid aan blijven kleven en maakt dat de pomp er dus behoorlijk onsmakelijk uitziet. Is dus meteen een puntje op het TO-DO lijstje bijgekomen, namelijk de keerring welke achter de verdelerkap zit, geen idee of dat een fijn klusje is of niet, maar daar gaan we mee aan de slag.

Wat de airco betreft zijn er nu dus twee opties, namelijk het systeem laten zoals het nu is en laten vullen in Geldrop door Bolt (http://www.aircobolt.nl/) die heeft een alternatief voor het R12 gas waarbij het oude aircossysteem niet omgebouwd hoeft te worden. Of alles ombouwen naar het nieuwe aircogas zodat ik op elke hoek van de straat de airco kan laten vullen indien nodig. Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een airco naar nieuw gas? Is dat alleen wat leidingwerk onder de motorkap of moet je dan ook helemaal onder het dashboard zijn?

Ik wacht even af wat jullie ervaringen zijn, alvast bedankt voor de reacties!

To be continued!
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Zover ik weet hoef je geen leidingen te vervangen om om te bouwen naar R134a.
Het gaat alleen om de dichtringen en de vulnippels.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Een paar weken terug al met de radio van de e24 aan het stoeien geweest. De originele becker mexico cassette gaf geen teken van leven meer en dat vond ik jammer.

De radio op 2e kerstdag uit het dashboard gehaald en wat bleek, de glaszekering aan de achterzijde van de radio kapot, daarom ging ie dus niet aan. Mijn vader had toevallig enkeke van die zekeringen liggen thuis en jawel, de goeie zat erbij. Nieuwe zekering in de radio, stekkers erin en werkte perfect, zelfs de antenne kwam netjes omhoog bij het inschakelen van de radio. De boel terug ingebouwd en nogmaals geprobeerd, werkte perfect.

Vorige week de radio wat langer aangehad en plots begon deze een vreemd geluid te maken, sprong telkens aan/uit en begon te roken en stinken naar kortsluiting. Die glaszekering was niet voor niets gesprongen blijkbaar. De radio eruit gehaald, op het oog was er niks mis mee maar van printplaten heb ik geen verstand dus de zoektocht naar een andere gestart.

Ik Duitsland via ebay eenzelfde exemplaar gevonden, weliswaar uit een (kuch) Mercedes maar wel exact dezelfde radio. Een bod gedaan, geaccepteerd en vrijdag kwam het pakketje binnen. Zag er prima uit maar de knoppen voelden niet zo strak als mijn eigen radio en het frontje smoelde ook wat minder.

De oplossing was dus de frontjes wisselen en nu dus mijn eigen frontje op een werkende radio, ook weer opgelost!

Mocht er iemand belang hebben bij een kapotte becker mexico cassette 611 voor onderdelen of reparatie, laat maar weten!

To be continued!

Foto's krijg ik om een of andere reden niet geupload, tapatalk doet raar. Die houden jullie tegoed!
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Super, mooi dat je het weer aan de praat hebt gekregen op deze zeer creatieve wijze! Met dat oud spul kan je nog eens wat zelf repareren en uitwisselen.
Ik heb geen radio in mijn E24. Heb verschillende keren al gekeken voor een mooie radio maar kan niet kiezen.
Ik twijfel tussen een oude radio uit die tijd, liefst origineel BMW of zo'n Blaupunkt Bremen SQR46DAB.
Nadeel van de oude radio is natuurlijk de beperkte mogelijkheden (radio/cassette). De Blaupunkt Bremen SQR46DAB is een mooi alternatief met toch alle moderne functies (DAB, Bluetooth) maar wat mij tegen staat is dat deze made in China is. Houd ik niet zo van.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Inderdaad Paul, ben ik zelf ook erg blij mee! :)

Een oude radio vind ik altijd wel het mooiste ,maar zo'n Blaupunkt kon ik nog niet! Is een prima merk dat Blaupunkt, al werd het op de Noordpool gemaakt zou ik het ook wel aandurven, qua looks matcht hij prima met de jaren 80 en toch een hoop moderne functionaliteiten, ideaal.

Wellicht ook een paar nieuwe speakers steken als je dan voor een moderne radio gaat, dan komt het geluid ook goed tot zijn recht.

Benieuwd waar je voor gaat!
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Zal bij mij nog wel een tijdje gaan duren hoor.
Mijn auto ligt helemaal uit elkaar en ik heb er al een hele tijd niets meer aan gedaan.
Te veel klussen in huis op dit moment en dat gaat nog wel even duren, huis gaat even voor op dit moment.

Ik zou graag setjes van GermanMaestro in de originele speakerruimtes maken.
Zijn hele mooie setjes met zeer mooi geluid. Kwaliteitsspul.

Ik vind de Blaupunkt erg mooi, staat best leuk in een E24. Op internet zijn er wel wat foto's van te vinden.
Maar goed, zoals ik al aangaf, ik ben niet zo'n fan van Made in China, probeer dat echt zoveel mogelijk te beperken.

Die Becker van jou vind ik ook echt gaaf, dat waren vroeger echt topmodellen. Dan was je toch wel het mannetje met zo'n radio :lol:
Plaats reactie