KevinBoer M635csi

Mooie foto's van jouw E24? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Leuk! Dat herken ik wel ja :mrgreen:

Dat is dan toch knap van BMW. Een coupé bouwen op basis van een zakelijke sedan met veelal dezelfde materialen en dan de klant toch het gevoel kunnen geven dat ze in een kwalitatief betere auto zitten :D.
Dat trucje heeft Opel destijds niet echt goed gedaan met de Vectra/Calibra. Aan de buitenkant was het een sportauto, aan de binnenkant gewoon een Vectra.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Gisteren de e28 en vandaag de e24 APK gekeurd, beide met vlag en wimpel door de keuring gekomen! Weer mooi voorzien van 2 jaar APK 8-)
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Super!
Dat is tegenwoordig wel handig, 1x per 2 jaar naar de APK i.p.v. elk jaar.

Ga je de E28 ook houden?
WietseH
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2022, 17:33

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door WietseH »

Wat een plaatje, schitterende auto!
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Vanaf mijn zomervakantie in juli/augustus geen tijd meer gehad voor de hobby, dus beide bmw's hebben al een poosje geen TLC meer gehad. Vanaf vandaag ben ik tm zondag lekker vrij dus hoog tijd om eens wat dingen aan te pakken!

Vanmorgen wat kleine dingetjes aan mijn e24 gedaan, waaronder het vervangen van het kofferbak logo. Een duur ding, maar vervangen stelt niks voor en de kont van de auto smoelt meteen een heel stuk strakker!

Tevens de tellerbak gedemonteerd, overmorgen reis ik af naar de andere kant van het land voor een tellerbak reparatie bij Ivo, dan werkt die ook weer naar behoren.

Aangezien toen het dashboard deels open lag meteen de richtingaanwijzerhendel vervangen. Deze kwam niet meer terug wanneer het stuur terug naar de neutraalstand ging en bij het handmatig terugduwen voelde je gewoon dat het binnenwerk kapot was. Bij de demontage kwamen er wat kleine metalen rolletjes uit, het pinnetje zelf was verrassend genoeg gewoon heel en beide veertjes zaten er nog in. Meteen maar een nieuwe gemonteerd, ik vind dat deze auto dat wel waard is.

Morgenochtend even naar de handrem kijken, werkt prima alleen het pinnetje in het hevel komt niet meer naar buiten dus blijft de auto niet op de rem staan. Ik verwacht dat het demonteren van de kap tussen de voorstoelen en een busje WD40 wonderen zullen doen. Tevens krijgt de motor nog een beurt, staat de visco op het lijstje om te vervangen en heb ik een set mooie nieuwe matten, liggen nu blauwe in en dat smoelt niet lekker in een nutria interieur.

To be continued!



AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Lekker hoor, weer aan de slag met de hobby!
Deze auto is het zeker waard en als dat de enige dingen zijn die je moet doen, dan valt dat echt 100% mee.
Kofferbak logo heb ik ook eens gekocht, helaas alleen origineel te verkrijgen bij BMW.

Succes de komende dagen!
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Vandaag bij Ivo geweest voor een reparatie aan mijn tellerbak. Tandwieltjes van de snelheidsmeter vervangen en een nieuwe SI board printplaat erin. Tevens wat boodschappen gedaan voor Roel1234 en Meeuwke, Franeker is voor ons 2,5 uur rijden dus meteen wat dingen gecombineerd.

Gisteren de auto nog een beurt gegeven, nieuwe olie en filter dus alles weer lekker fris! Enige wat nu nog moet gebeuren is de airco aanpakken en kunnen we er weer even tegenaan!

To be continued! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Dat is inderdaad een stukje rijden, ook vanaf hier!
Mooi dat het meteen gerepareerd kon worden.

Bij mij was het enkel bijvullen, toen werkte de airco zonder problemen. Nu 3 jaar later werkt hij nog steeds probleemloos.
Is de jouwe al wel omgebouwd naar R134a?
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door KevinBoer »

Nope, mijne moet nog omgebouwd worden. Jullie daar ervaring mee? Hoorde dat Ivo ook een ombouwset heeft hiervoor maar compleet vergeten daar nog naar te vragen vandaag..

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: KevinBoer M635csi

Bericht door Paul »

Het meeste is hiervoor al geschikt. De originele dichtingen zijn echter niet geschikt.
Deze zullen dus vervangen moeten worden.
Mocht je zelf aan het systeem willen werken, dan raad ik je dit boek aan. Als je het gelezen hebt, ben je helemaal thuis in het systeem, de verschillen en kan je vrijwel alles zelf repareren. Wat je niet zelf mag is het bijvullen, maar ook dat maakt het boek je meermaals duidelijk.

https://www.amazon.nl/Just-Needs-Rechar ... 0998950718

Afbeelding
Plaats reactie