Voorstellen LieuweR

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Street Legal »

Netjes gefilmd weer. Makkelijk werken met zon mooie slagmoersleutel. Heb je de tank al gecontroleerd? Mijn tank had een gaatje, en was aangetast op de rand die op de wielkuip aansluit. Is echt slecht te zien, dus beter even controleren. Zou ook de pomp vervangen, mijn pomp was versleten en daardoor viel de druk af en toe terug, nu met een nieuwe bosch pomp geen centje pijn meer. Ik denk trouwens dat je de oude stabilisator op het E28 subframe kunt zetten als je de brackets voor de dwars balk en de draagarmen kunt overlassen op die van de E28. D ie op de draagarm iets schuin zetten en dan is er ruimte om die oude terug te zetten zonder lelijke constructies.

Heb jij nu een handgeschakelde 5 overdrive in jouw auto ? Misschien wel wat voor mij als je besluit deze te verkopen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 22 juli 2020:



Na wat drukte rondom het huis en het realiseren van een uitbouw van mijn garage, heb ik weer tijd kunnen vinden om verder aan het project te werken.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Goed bezig! Blok gaat helemaal uit elkaar of niet?

Ga je hem helemaal opnieuw opbouwen en nieuwe zuiger e.d.?
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Paul schreef: 03 okt 2020, 10:51 Goed bezig! Blok gaat helemaal uit elkaar of niet?

Ga je hem helemaal opnieuw opbouwen en nieuwe zuiger e.d.?
Hi 635sharknose,

Het blok is inmiddels helemaal uit elkaar (zie video youtube, heb problemen met uploaden hier)
Zuigers ben ik nog naar aan het kijken sowieso trek ik de krukas in twijfel aangezien tandenkrans zeer versleten lijkt.
Er ligt nu al een M30 krukas in dus denk dat ik weer opnieuw ga zoeken naar een M30 krukas ipv M90 (waarschijnlijk lastig te vinden).

Mocht je tips hebben dan hoor ik het natuurlijk graag!
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 23 september 2020:



Volgende stap is om aandachtig naar het carrosserie en chassis te kijken en waar reparaties verricht moeten worden.
Heb inmiddels contact met een bedrijf waar de auto droogijsgestraald kan worden maar dan moet ik eerst mijn subframe klaar hebben om hem daarop te vervoeren.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Goed bezig! Leuk om weer eens een video van je te zien. :D
Gebruikersavatar
klaas635
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 sep 2020, 16:50

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door klaas635 »

Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk

onderdelen van zowel de voor en de achterwielophanging

laten stralen en schooperen. Dan roesten ze nooit meer.

Ik heb dit 2 maanden geleden gedaan bij de achterwielophanging van mijn 635 van 81.

De kosten vallen reuze mee. Voor de onderdelen van de achterwielophanging die je op de foto ziet

toen ze dit hebben gedaan betaalde ik € 150.

Het is alleen heel veel werk om de achterwielophanging te demonteren en dan weer te monteren.

Maar ja het is coronatijd dan is er op oldtimergebied toch bijna niets te doen en het is mijn hobby.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

klaas635 schreef: 03 okt 2020, 10:53 Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk

onderdelen van zowel de voor en de achterwielophanging

laten stralen en schooperen. Dan roesten ze nooit meer.

Ik heb dit 2 maanden geleden gedaan bij de achterwielophanging van mijn 635 van 81.

De kosten vallen reuze mee. Voor de onderdelen van de achterwielophanging die je op de foto ziet

toen ze dit hebben gedaan betaalde ik € 150.

Het is alleen heel veel werk om de achterwielophanging te demonteren en dan weer te monteren.

Maar ja het is coronatijd dan is er op oldtimergebied toch bijna niets te doen en het is mijn hobby.

Afbeelding

Afbeelding
Dat ziet er goed uit zeg! en voor dat geld zekers waard.
Stralen is sowieso het plan. Ik was me echt aan het verdiepen in de beste "coating" dit ook (steen)slagbestendig is.
Hoe is dat met schooperen? ik had er nog nooit van gehoord en zojuist even snel gegoogled maar kon niks vinden over het feit of het echt een harde coating is of relatief zacht blijft.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door LieuweR »

Update 14 oktober 2020:



Volgende stap is verder gaan met strippen van de coating aan de onderkant van de auto en subframe etc klaar maken voor coating.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Voorstellen LieuweR

Bericht door Paul »

Goed bezig!

Waarom haal je eigenlijk de neus eraf?

Ik zie dat je ook begonnen bent met het uitslijpen van wat rotte plekjes. Heb je daar veel werk aan of valt het mee?
Plaats reactie