BMW 628 CSI

Stel je even voor hier, leuk voor jou en de andere forumleden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman67
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2023, 20:18

BMW 628 CSI

Bericht door herman67 »

Hi,

Ik ben Herman uit Den Haag.
Heb een Beige BMW 628 CSI uit 83.
Aantal jaren geleden helemaal gerestaureerd. Nog niet helemaal af zoals altijd.
Heb een paar uitdagingen en hoop hier het antwoord te kunnen vinden.

Gr, Herman
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: BMW 628 CSI

Bericht door Paul »

Hallo Herman,
Welkom hier!
Ben erg benieuwd naar je restauratie, kan je een paar foto's uploaden?

Je kan je vraag altijd stellen op het forum.
Gebruikersavatar
KevinBoer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 feb 2022, 11:34

Re: BMW 628 CSI

Bericht door KevinBoer »

Welkom! Welke uitdagingen kunnen we je mee helpen?

We horen het graag! ;)
Gebruikersavatar
herman67
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2023, 20:18

Re: BMW 628 CSI

Bericht door herman67 »

Dank je wel heren, :)

Eind 2023 kreeg ik remproblemen met mijn BMW. Harde rempedalen klapperende ABS-pomp met daarop zweet op mijn voorhoofd dat ik niet achterop mijn voorganger klapte.
Dit heb ik 3 keer meegemaakt waarna ik besloot om de rembekrachter (hydraulisch aangedreven) te reviseren. Dit ook gedaan en tegelijkertijd ook het hoofdremcilinder vernieuwd. Alles leek succesvol uitgevoerd te zijn totdat ik afgelopen dinsdag de auto naar de APK keuring bracht.

Onderweg merkte ik dat de auto in vaart minderde en tegelijkertijd het "Brake pressure differential switch" lampje op mijn dasboard knipperde. Effe gestopt een paar keer hard op de rempedaal getrapt waarna ik verder kon rijden. Bij de APK keuringstation aangekomen merkte ik dat rechtsvoor velg behoorlijk heet was en de rest niet. Goed, auto door de keuring heen en teruggebracht naar mijn hobby hok. Daar aangekomen merkte ik weer rechtsvoor velg bloedheet en grijs/zwart van verbrande remvoering. Voor de alle zekerheid maar gelijk nieuwe voorschijven en remvoering besteld omdat ik onderweg naar de hok al trilling voelde aan de stuur.

Vraag:
- Wat kan de oorzaak zijn van één vastlopende remklauw die al voorzien is van een revisie set?
- Wat kan de oorzaak zijn van een klapperende/op hol geslagen ABS pomp?
- Wat is de oorzaak dat het Brake pressure differntial switch lampje op je dashboard knipperd/aan gaat?

Excuses voor het lang verhaal. :D
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: BMW 628 CSI

Bericht door Street Legal »

Ik zou eens naar de rubberen leidingen naar de remklauwen kijken. Heb al eens meegemaakt dat deze een te langzame opbouw en afbouw van de druk veroorzaken. Zal die ene remklauw kunnen zijn en verklaart ook het brake pressure difference lampje omdat de abs unit een druk verschil opmerkt
Plaats reactie