Brug / lift

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Brug / lift

Bericht door Paul »

Ik heb een smalle en relatief lage garage en ben dus op zoek gegaan naar een brug die past in deze garage.
Dat is dus sowieso geen enkele kolomsbrug. Een poetsbrug zou wel een optie zijn maar die is niet op te bergen. Ik heb echter ook geen 400v dus er valt ook dan veel af.

Om de zoektocht nog wat moeilijker te maken heb ik voor mezelf ook nog besloten dat ik geen Chinees fabrikaat wil, de brug moet dus uit Europa of de USA komen. Dit bracht me tot uiteindelijk maar twee mogelijkheden; de Autolift3000 (made in EU) en de EZ Car Lift (made in USA).
De eerste is het uiteindelijk geworden. Dit vooral vanwege de prijs, de EZ Car Lift is een stuk duurder.
Beiden liften tillen ca. 60cm hoog, dat is met een monteursbedje best een fijne hoogte.

De Autlift3000 is eigenlijk een kantelbrug, je kan dus de voor- of de achterkant optillen, ruim een meter de lucht in.
Maar... wat ik heb gedaan is de Autolift verder naar achteren gezet, hierbij til je alleen de achterkant op. Vervolgens heb ik de voorkant opgekrikt met een garagekrik en die vervolgens op 2 (AC Hydraulic) assteunen gezet (zie foto). De auto staat nu netjes horizontaal en je kan dan heel goed aan de versnellingsbak en aandrijving werken. Ik heb ook zonder moeite de uitlaat kunnen verwijderen op deze manier.
Als ik klaar ben, zet/hang ik de lift tegen de wand, neemt niet veel plek in. Is wel redelijk zwaar, zo'n 55kg maar er zitten wieltjes onder, je kan hem in je eentje onder de auto leggen en ook weer opbergen tegen de wand.

Hoe werken jullie? Wat voor lift gebruiken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Brug / lift

Bericht door LieuweR »

Ik ben ook lang bezig geweest met een zoektocht voor mijn hefbrug.
De ruimte waarin ik hem plaats is natuurlijk groter maar ik zat met de hoogte van de kolommen.
Uiteindelijk ben ik op de volgende hefbrug gestuit:
https://www.twinbusch.nl/product_info.p ... cts_id=249

Deze hoop ik een deze weken in ontvangst te nemen.
Gaat max 1.60 omhoog maar dat is prima met een rolkrukje en als hobby gebruik denk ik.
Ik laat de bevinden en mogelijk de installatie hiervan nog wel weten.

Mogelijk ook een goed alternative waar ik naar gekeken had was Quickjack:
https://www.quickjack-nederland.nl/prod ... quickjack/
Ik vind dit echt wel zeer prijzig voor wat je krijgt maar misschien voor 1 van jullie de perfect oplossing.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Brug / lift

Bericht door Paul »

Dat is een mooie brug!
1.60 is hoog zat, inderdaad met een krukje of zo prima te doen.

Die Quick Jack wordt veel verkocht volgens mij. Maar de hoogte is lager dan mijn brug en ze komen uit China.
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Brug / lift

Bericht door LieuweR »

Ja inderdaad.
Ik denk voor mijn garage en mijn doeleinden dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Inmiddels staat mijn 500kg pakket in de garage en zal ik snel foto's posten als hij staat en dan later met de auto erop natuurlijk.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Brug / lift

Bericht door Paul »

Oh dat is mooi, succes met opbouwen.

Zie de foto's graag verschijnen!
Luukzon
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2020, 15:24

Re: Brug / lift

Bericht door Luukzon »

Paul schreef: 03 okt 2020, 11:09
Die Quick Jack wordt veel verkocht volgens mij. Maar de hoogte is lager dan mijn brug en ze komen uit China.
Beste Lezers,

Als importeur van QuickJack wil ik graag even inbreken op dit topic om misverstanden te voorkomen. (excuus als dit niet gewaardeerd wordt)

QuickJack is een dochteronderneming van Bendpak Inc. welke een van de grootste automotive fabrikanten op de wereld is.
Het hoofdkantoor zit in Santa Paula, California en vanuit deze locatie worden alle ontwerpen, berekeningen en prototypes gemaakt.

De meeste fabrieken staat inderdaad in China, maar let op, er is een groot verschil in chinees fabrikaat. In dit geval heeft BendPak eigen fabrieken staan in China. Ook worden een aantal kritische elektrische en hydraulische (bosch rexroth bijv.) componenten uit Duitsland en USA gebruikt. Hiermee is de kwaliteitscontrole en eigenlijk kwaliteit in het algemeen geborgd. We praten dus niet over een chinees fabriekje waar iedere retailer een order kan plaatsen voor een product met een eigen stickertje erop.

Als jullie tips, consult of andere vragen hebben of welke hefbrug of merk dan ook, sta ik open voor vragen.

Met Vriendelijke Groet,

Luuk Zonneveld

https://liftmotive.com/

QuickJack / BendPak / LiftMotive
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Brug / lift

Bericht door Paul »

Dag Luuk,

Bedankt voor je reactie.
Leuk dat je als importeur een bijdrage doet aan dit topic.

Voor mij persoonlijk maakt het niet veel verschil.
Natuurlijk heb je verschil in kwaliteit maar het feit blijft dat deze spullen uit een kwaliteitstechnisch onbetrouwbaar land komen. Dat die Amerikanen proberen dit onder controle te houden geloof ik graag. Ik ga het echter niet met mijn leven uitproberen of het ze gelukt is. :roll:

Voor mij enkel "Made in Europe" of een ander westers land.
Luukzon
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2020, 15:24

Re: Brug / lift

Bericht door Luukzon »

Goedenavond Paul,

Bedankt voor je goedkeuring aan mijn inbraak op dit topic :D

Uiteraard heeft iedereen zijn mening / gevoel bij verschillende fabricaat, ik keur jouw gedachten ook zeker niet af. Je bent ook niet de enige die dit aangeeft.

Ik ken de eigenaresse van Autolift Production toevallig. Wij zouden hier ook dealer van worden, echter vanuit onze kant te weinig capaciteit om hier mee aan de slag te gaan. De producten zijn kwalitatief erg goed en betrouwbaar.

Wel nog een aandachtspuntje - als we praten over CE certificeringen zijn er twee verschillende methodes. Een echte CEcertificering ''certificate of conformity'' of een CE verklaring ''declaration of conformity'' Het laatste noemt men in Nederland ook wel een EG verklaring / zelf certificering. Hierin verklaart een fabrikant dat haar goederen voldoen aan de veiligheidsnormen en brengt deze op de markt zonder dat er officiële instanties bij komen kijken.
De ''certificate of conformity'' krijg je alleen door een CE assessment door een derde partij ook genoemd een ''notified body''. Deze derde partijen zijn aangewezen door de Europese commissie om goederen CE te keuren. Deze keuring is ook het meest betrouwbaar, waar de EG verklaring toch een ''slager keurt zijn eigen vlees'' dingetje is.

QuickJack heeft bijvoorbeeld een keuring middels de notified body (https://www.ccqs.co.uk/) en autolift doet een zelf certificering.

Voor iedereen die zich oriënteert en dan doel ik zeker gereedschap om auto's te liften zou ik advies geven hier zeer goed naar te kijken. Anno 2020 kom ik nog steeds ongelukken, kwaliteitsfraude en ongekeurde middelen tegen!
Ik bedoel trouwens niet dat een EG verklaring per definitie onveilig is, maar ik zou even verdieping in de werking van het systeem (mechanische borgingen etc.) om een eigen indruk te maken van de veiligheid. Jullie mogen mij altijd contacten hiervoor en ik zal dan ook eerlijk naar kijken.

Iedereen fijne avond en geniet van het weekend!

Ps. ik ben ook BMW liefhebber

E34 '95, E32 '92 (of '93) en E38 ('94) gehad!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rppn
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 sep 2020, 18:54

Re: Brug / lift

Bericht door Rppn »

LieuweR schreef: 03 okt 2020, 11:09 Ja inderdaad.
Ik denk voor mijn garage en mijn doeleinden dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Inmiddels staat mijn 500kg pakket in de garage en zal ik snel foto's posten als hij staat en dan later met de auto erop natuurlijk.
Hier ook benieuwd naar de foto's en bevindingen van de hefbrug!(Twinbusch) Namelijk dezelfde situatie hier, garage zeer beperkt in hoogte en breedte. Ook al een paar keer op twinbusch uitgekomen daar deze toch zeer degelijk lijken. Zeer benieuwd.
Grtz
Gebruikersavatar
LieuweR
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2020, 19:51

Re: Brug / lift

Bericht door LieuweR »

Rppn schreef: 09 nov 2020, 12:57
LieuweR schreef: 03 okt 2020, 11:09 Ja inderdaad.
Ik denk voor mijn garage en mijn doeleinden dat ik een goede keuze heb gemaakt.

Inmiddels staat mijn 500kg pakket in de garage en zal ik snel foto's posten als hij staat en dan later met de auto erop natuurlijk.
Hier ook benieuwd naar de foto's en bevindingen van de hefbrug!(Twinbusch) Namelijk dezelfde situatie hier, garage zeer beperkt in hoogte en breedte. Ook al een paar keer op twinbusch uitgekomen daar deze toch zeer degelijk lijken. Zeer benieuwd.
Grtz
Ik gebruik mijn brug nu al enige tijd maar was vergeten een update te geven.
Zojuist even snel een foto gevonden van hoe deze staat in mijn garage

Afbeelding

Verder is hij natuurlijk ook te zien in mijn youtube video's op mijn kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UClly3j ... EJF-xczIAg -> ReBuild It - Classic and Modern Cars
Plaats reactie