Interieur bekleden

Topics over het interieur, dashboard, bekleding, etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Interieur bekleden

Bericht door Paul »

Mijn interieur (zwart leer) is op de voorstoelen versleten. Het is hard geworden en daardoor springen de stiknaden kapot.

Ik wil het dus opnieuw laten bekleden.

Deurpanelen e.d. zijn nog in zeer goede staat, bijna nieuwstaat.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft er iemand een goed en gunstig adresje?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Interieur bekleden

Bericht door Street Legal »

Mijn bestuurders stoel is door Fred van de autobekleder in Lelystad erg netjes gerepareerd. Ik vond het belangrijk om het oude leer zoveel mogelijk te behouden. Te nieuw en glimmend leer haalt de sfeer van de auto weg vind ik Er zijn meerdere goede bekleders in o.a. Brabant en Rotterdam.

Ik zou de achter stoelen en de middensteun met zwart leervet behandelen, dat moet de eerste keer wel ongeveer vier keer maar daarna is het leer veel soepeler en kun je daarna met een keer per jaar poetsen de boel weer opfrissen. Ik gebruik Rapide vet en paardenzadelzeep voor de schoonmaak. Maar anderen zweren bij producten van Colorlock of andere leveranciers.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door Paul »

Ik had zelf ook het idee dat het wel op te knappen was maar ik ben bij een aantal autobekleders hier in de buurt geweest, die eigenlijk allemaal aangegeven hebben dat het leer op de voorstoelen niet meer te redden is. Het is door de zon (Californië) uitgehard en gekrompen. Het repareren hiervan zou zeker weer resulteren in het opnieuw losspringen van de stiknaden of het scheuren van het leer.

De achterstoelen zijn nog in goede staat en zeker wel op te knappen met leervet. Ik ben alleen bang dat het verschil tussen de opnieuw beklede voorstoelen en de ingevette achterstoelen te groot gaat zijn en ik me daaraan ga storen. Het nieuwe leer is vrij mat, de opgeknapte achterstoelen zullen dan minder mat gaan worden en waarschijnlijk een andere zwart tint.
Gebruikersavatar
Street Legal
Donateur
Donateur
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 sep 2020, 19:24

Re: Interieur bekleden

Bericht door Street Legal »

Ik denk dat dat wel meevalt, hierbij twee fotos van mijn interieur behandeld met zwart leervet van rapide. Je ziet dat de patina er nog steeds is. Echt glimmen doet het leer ook niet

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
klaas635
Donateur
Donateur
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 sep 2020, 16:50

Re: Interieur bekleden

Bericht door klaas635 »

Ik ben het eens met street legal.
Ik zou eerst proberen de voorstoelen te behandelen met produkten van rapide
of color lock. De scheuren in je voorstoelen zijn makkelijk te repareren.
Ik vind de scheuren in de voorstoelen meevallen. Ik heb ze erger gezien.
Ik weet dat colr lock produkten heeft om oud leer weer wat soepeler te maken.

Als het niet lukt kun je ze altijd nog je voorstoelen laten bekleden.
Als je alleen je voorstoelen laat bekleden krijg je altijd kleurverschil.


succes.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door Paul »

Het probleem met de voorstoelen is dat het leer gekrompen is door de zon, het is dus eigenlijk te klein voor de stoel. Dat is schijnbaar niet meer op te lossen. Bij de achterstoelen is dat minder, die zijn dus wel op te knappen.

Ik denk niet dat er middeltjes zijn om gekrompen leer weer op te rekken. Soepel maken zal wel lukken maar oprekken zonder oprekmachines lijkt me niet mogelijk.

Kleurverschil ben ik ook bang voor als ik de voorstoelen laat bekleden. Dan is het voor een goed resultaat denk ik ook noodzakelijk om de achterstoelen te bekleden.
Gebruikersavatar
Paul
Site Admin
Site Admin
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 aug 2020, 07:47

Re: Interieur bekleden

Bericht door Paul »

Update wat betreft het gekrompen leer, heb eens gekeken op de website van het merk waarover je scheef, Colourlock.
Hier staat dat er geen middel is om gekrompen leer weer op te rekken. Jammer. :(

https://www.colourlock.nl/hard-gekrompen-leder
Plaats reactie