Forum

Please or Registreren to create posts and topics.

Ombouw van US naar Euro Highline

12

Dag heren, ik ben al een heel eind met het ombouwen van mijn US E24 naar een Euro (Highline) spec. type 3.
De voorkant is vrijwel compleet klaar, op de ellipsoïde koplampen na (ik heb er maar eentje, zoek nog een tweede).

Ben nu bezig met de achterkant, pak daar meteen ook even wat kleine roestplekjes aan (niets heftigs, oppervlakte roest).

Hier een foto van hoe mijn E24 een jaar geleden was en hoe deze er nu uitziet.

Geüploade bestanden:
  • 2019-2020.jpg
Instagram: @635sharknose

Kon  je  makkelijk  aan  de  bumperdelen komen  voor  die  nodig  zijn  voor  de ombouw.  ???

Ik ben een jaar bezig geweest om het compleet te hebben.

Sommige onderdelen zijn nog nieuw verkrijgbaar.

Verschillende onderdelen echter niet. Ik heb vrijwel alles wat gebruikt is uit Engeland. Daar zijn een hele hoop Highline modellen geleverd en die zijn grotendeels rot en versleten. Op zich zijn daar dus nog wel wat onderdelen te krijgen van deze Highline modellen.

In Nederland en Duitsland is niet veel te vinden. In de USA kan je er ook nog wel aankomen.

Mooi. Die rubberen dingen vond ik altijd al verschrikkelijk. Prachtige uitstraling zo.

Ja idd, ik denk dat er maar weinig liefhebber van zijn :-).

Stuk beter zo, past ook allemaal erg goed. De carrosserie van de US modellen is gelijk aan die van de type 3 modellen.

Ziet  er  inderdaad  een  stuk  beter  uit  want die  zwarte  flappen  dat is  verschrikkelijk.

Ik  heb ook  nog  een  85    e 24  type  2. Ik  heb  die  gekocht omdat  ik  type  2  mooier  vind  dan  een type  3

en  dat  komt    door  die  bumpers  van  een type  3. Een  type  3  is  wel  kwalitatief  beter  en  rijdt  fijner  als  een type  2.

Ik heb  nog  een achterbumper  liggen  van  een  type  3  zonder  die  zijstukken  dus  mocht  je ooit  schade  rijden    dan

hoeft je  niet ver  te  zoeken  voor  een  achterbumper. Ik heb  mijn  type  2  van binnen  omgebouwd  naar  een highliner  of  L 6.

Ik zal  binnenkort  mijn  eigen op  dit  forum  voorstellen  en iets  vertellen  over  mijn  beide  e 24.

Geüploade bestanden:
  • bmw-635-deurne-klein.jpg

Is ook een mooi exemplaar!

Ik vind persoonlijk het type 3 het mooist, smaken verschillen, mooi toch?
De onderspoiler van het type 3 met die gevormde mistlampen vind ik ook erg mooi.

Goed om te weten dat je nog een bumper hebt 🙂

De achterkant is nu ook afgewerkt.

Tevreden met het eindresultaat, blij dat ik de ombouw heb gedaan.

De foto laat het verschil zien, voor en na de ombouw.

Geüploade bestanden:
  • 2020-2019.jpg

Netjes hoor. Is het niet nog mooier als de chroom bumpers in de carrosserie kleur gespoten zijn? Zou mooi aansluiten bij die panelen.

Ziet  er nu netjes  uit  de  achterkant,  is  de  auto  nu  helemaal  af  of  staat  er  nog iets

op  je  wensenlijst..???

12