Forum

Please or Registreren to create posts and topics.

acceleratie

Mijn 633 csi uit 1979 accelereert prima als ik op lpg rij, maar op benzine wil de auto eigenlijk niet goed vooruit. Wat kan het probleem zijn?

Mijn eerste gedachte is een defecte brandstofpomp, heb je dat toevallig al onderzocht?

Instagram: @635sharknose

Thx. Zelf ben ik geen "techneut". Een goede vriend van mij doet de technische dingen aan mijn auto. Hij is een oldtimer liefhebber en in hart en nieren een Opel man. Hij is niet goed thuis met internet en momenteel met vakantie. Ik dacht laat ik hier de vraag stellen, wellicht dat er BMW typische omstandigheden / weetjes een rol kunnen spelen. En dan heb ik voor hem wat mogelijke alternatieven bij terugkomst van vakantie. Ik heb zojuist naar een brandstofpomp gezocht: vanaf 15 euro worden ze aangeboden. Mocht dit het probleem zijn dan lijkt het mee te vallen.

Dat lijkt me inderdaad voor dat geld wel het proberen waard.

De (benzine) injectoren kunnen mogelijk ook vervuild zijn.

 

Instagram: @635sharknose

Als hij  op lpg  goed  loopt  dan kun je   ontsteking,  bougies  uitsluiten.

Als  hij op  benzine  niet  goed  loopt  dan kan het  van  achter  naar  voor

het  volgen  de  zijn  :

De  zeef van  de  benzinevlotter  kan  dichtgeslipt  zijn.

Het  benzinefilter  die  bij de pomp  zit  kan  dichtgeslipt  zijn.

De  benzinepomp  kan  niet  goed  werken.

De  drukregelaar  als  die erop  zit  kan niet  goed  werken.

De  injectoren  werken  niet  goed.

 

Als je op  lpg  rijdt  dan regelmatig op  benzine  rijden  anders  krijg  je  problemen met

je  injectoren.

Je  kunt  het met  de pomp  van  €   15   proberen  maar  ik  zou  er liever  een bosch pomp opzetten

en  niet  van een of  ander  yab yum  merk. Wie  zegt dat  die pomp  van  15  euro  goed  werkt.

Je  kunt   de  druk  die een pomp moet  leveren  meten  met  apparatuur.

succes...

Ik ben het eens met de vorige reacties! Heb jij een motronic of het type met losse stroomverdeler ( jetronic) ? Ik zou de vlotter uit de tank halen en de zeef nakijken. Is deze bruin met roestkleur zit er vast oude vergomde restdeeltjes in de tank. Die zijn dan  ook te vinden in de brandstofpomp en het brandstof filter. Zorgt vaak voor hoge slijtage van de pomp, en verstoppen van het filter. Beide geven een lage benzine druk en laag volume van de brandstof toevoer. Bij de motronic versie is de vlotter ook opvoerpomp en daarbij hoort een juiste hoofdpomp. Dit is een heel andere pomp dan voor een jetronic. De 15€ oplossing zal niet veel oplossen. Vaak worden de Ali express pompen erg heet en overbelasting van de stroomtoevoer kan rare bij effecten veroorzaken. Een juiste type Bosch pomp zal voor lange tijd blijven werken.

Oplossing:

Vlotter demonteren, reinigen met wasbenzine. Tank spoelen en controleren op doorroesten of roest binnen in. Een juiste pomp met filter aanschaffen en alles weer aansluiten.

En in de toekomst op benzine starten en als de kou van de motor is op LPG Verder. Ik had een start automaat waarbij mijn BMW op benzine startte en na zo ongeveer 3 tot 5 km rijden automatisch op LPG omschakelde.

Allemaal bedankt voor de bijdragen. Na de vakantie kunnen we aan de slag 🙂